مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 20:452023-10-07اقتصادي

اجرای موفقیت آمیز طرح غیرشیمیایی کنترل آفت کرم سیب


مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان فارس از اجرای موفقیت آمیز طرح کنترل آفت کرم سیب به روش اخلال در جفت گیری و بدون استفاده از سموم شیمیایی برای اولین بار در این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، جاوید عباسی با اذعان به اینکه کرم سیب یکی از آفات مهم و کلیدی باغ های سیب و سایر درختان دانه دار از جمله گلابی و به است، گفت: طرح مذکور در سطح یک هکتار از باغ های سیب شهرستان سپیدان انجام شد.

  این مقام مسئول با بیان اینکه در حال حاضر برای کنترل آفت کرم سیب در اغلب موارد از آفت کُش شیمیایی استفاده شده و متدوال ترین روش کنترل آفت در کشور به شمار می آید، بیان کرد: این طرح با هدف کاهش مصرف سموم، کاهش تعداد دفعات سم پاشی، حفظ سلامت مصرف کنندگان محصولات کشاورزی و تولید محصول عاری از باقی مانده سموم اجرایی شد.

   او افزود: در این طرح به جای استفاده از سموم شیمیایی از روش کنترل غیر شیمیایی اخلال در جفت گیری و نصب فرمون های جنسی حشرات در باغ استفاده شده است  و در تولید محصول سیب در باغ محل اجرای طرح از هیچ نوع سموم حشره کش علیه آفت کرم سیب استفاده نشد و خسارتی نیز به باغ مذکور وارد نگردید.

  وی با اشاره به چرخه زندگی آفت کرم سیب و نیاز به دو تا سه بار مبارزه شیمیایی با این آفت در شرایط معمول اظهار کرد: با استفاده از روش اخلا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای موفقیت آمیز طرح غیرشیمیایی کنترل آفت کرم سیب

اجرای موفقیت آمیز طرح غیرشیمیایی کنترل آفت کرم سیب