مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 19 مهر 1402 ساعت 09:202023-10-11دانش

نتایج امیدوارکننده آزمایش های دانشگاه تگزاس برای پیش بینی زلزله با هوش مصنوعی


عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین گفت: محققان دانشگاه تگزاس الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را آزمایش کردند که می تواند 70 درصد زمینلرزه ها را در یک هفته قبل از وقوع آنها به طور دقیق پیش بینی کند.

- عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین گفت: محققان دانشگاه تگزاس الگوریتم هوش مصنوعی جدیدی را آزمایش کردند که می تواند 70 درصد زمینلرزه ها را در یک هفته قبل از وقوع آنها به طور دقیق پیش بینی کند.

آزمایش این الگوریتم در یک دوره 7 ماهه در چین انجام شده است و در حال حاضر امیدواری زیادی وجود دارد که این نرم افزار در نهایت بتواند یک سیستم هوش مصنوعی قابل اعتماد برای پیش بینی زلزله ارائه کند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا دکتر رضا کرمی محمدی، عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین در نشست تخصصی هشدار سریع زلزله شهر تهران چالش ها و راهکارها گفت: در دنیا مخاطرات زیادی رخ می دهد، ولی مخاطره زلزله با سهم 58 درصدی بیشترین میزان تلفات را بر جای می گذارد.

وی با اشاره به مزایای سامانه های هشدار سریع زلزله، خاطر نشان کرد: سامانه های هشدار می توانند از 2 تا 20 ثانیه هشدارهای لازم را صادر کنند و آمارها نشان می دهد در صورتی که هیچ هشداری برای زلزله نباشد، 75 درصد از افراد کشته، 15 درصد مجروح شدید و 5 درصد مجروح در سطح متوسط می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتایج امیدوارکننده آزمایش های دانشگاه تگزاس برای پیش بینی زلزله با هوش مصنوعی

نتایج امیدوارکننده آزمایش های دانشگاه تگزاس برای پیش بینی زلزله با هوش مصنوعی