مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 مهر 1402 ساعت 19:002023-10-08اجتماعي

غربالگری 17 میلیون دانش آموز برای شناخت آسیب های اجتماعی


طرح پایش و غربالگری کودکان و شناخت آسیب های آن ها برای 17 میلیون کودک و نوجوان کشور پیش بینی شده است که وزارت آموزش و پرورش و حدود 10 دستگاه دیگر تکلیف دارند این طرح را اجرا کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد،  غلامعباس ترکی در کنفرانس بین المللی حقوق کودک اظهار کرد: هم اینک در برخی از مناطق حاشیه شهر با پدیده افراد بدون شناسنامه مواجه هستیم .

وی افزود: در راستای حل این معضل، تعیین تکلیف افراد بی هویت یا بدون شناسنامه در دستور کار دادستانی قرار دارد تا این افراد برای بهره مندی از حقوق، زمینه شناسنامه دار شدنشان فراهم شود.

معاون دادستان کل کشور در خصوص پیشگیری از وقوع جرم بیان کرد: پیشگیری از وقوع جرم میسر و مقدور نخواهد بود، مگر اینکه بر پیشگیری از آسیب های اجتماعی و نیز بر پیشگیری همزمان بر بزه دیدگی گروه های در معرض آسیب که یکی از آن گروه ها کودکان هستند، تمرکز کنیم .

وی با بیان این که پیگیری اجرای کامل و دقیق نظام مراقبت اجتماعی از دانش آموزان از دیگر اقدامات دادستانی کل کشور در راستای حمایت از حقوق کودکان به شمار می‎ رود، گفت: طرح پایش و غربالگری کودکان و شناخت آسیب های آن ها برای 17 میلیون کودک و نوجوان کشور پیش بینی شده است که وزارت آموزش و پرورش و حدود 10 دستگاه دیگر تکلیف دارند این طرح را اجرا کنند و خدمات مشاوره


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری 17 میلیون دانش آموز برای شناخت آسیب های اجتماعی

غربالگری 17 میلیون دانش آموز برای شناخت آسیب های اجتماعی