مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 مهر 1402 ساعت 09:352023-10-03پزشكي

واکسینه بیش از 4 میلیون راس دام سبک و سنگین سیستان و بلوچستان


رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: اولین و مهمترین هدف واکسیناسیون دام‎ها، پیشگیری از شیوع بیماری ها است.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس اداره بهداشت و مدیریت بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان گفت: اولین و مهمترین هدف واکسیناسیون دام‎ها، پیشگیری از شیوع بیماری ها است.

برای تحقق این هدف مطالعات گسترده ‎ای برای اثر بخشی بیشتر واکسن ها انجام می شود.

در این راستا ممکن است یک بیماری در یک یا تعدادی از دام ها مشاهده شود که امکان سرایت بیماری به سایر دام‎ها نیز وجود دارد ولی با واکسیناسیون می توان از شیوع برخی از بیماری‎های خطرناک مانند سیاه زخم (شاربن)، هاری و تب برفکی جلوگیری کرد.

دکتر معزی در گفت وگو با ایسنا- در خصوص اهمیت واکسیناسیون دامها برای سلامت انسان افزود: از آنجایی که این بیماری ‎ها حتی می‎ توانند به انسان نیز سرایت کنند و باعث مرگ و میر در بین انسان‎ها ‎شوند بنابراین واکسیناسیون دام ها علاوه بر مقاوم سازی جمعیت دامی، برای زندگی انسان‎ها نیز مفید خواهد بود.

وی افزود: نکته دیگر در رابطه با اهمیت واکسیناسیون دام ها، افزایش مقاومت سیستم دفاعی و ایمنی بدن دام هایی است که هنوز به دنیا نیامده اند و به دلیل ایجاد ایمنی مادری بدن آن‎‎


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکسینه بیش از 4 میلیون راس دام سبک و سنگین سیستان و بلوچستان

واکسینه بیش از 4 میلیون راس دام سبک و سنگین سیستان و بلوچستان