مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 مهر 1402 ساعت 08:352023-10-07پزشكي

همه چیز درباره ویروس های تنفسی شایع پاییزی


یک متخصص ویروس شناسی با اشاره به بیماری های تنفسی پاییزی گفت: در پاندمی کرونا به دلیل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، بیماری های تنفسی ناشی از این ویروس ها بسیار کم شده بود اما در پاییز سال گذشته شاهد افزایش موارد آراس وی و آنفلوآنزا بودیم.

- ایسنا/خوزستان یک متخصص ویروس شناسی با اشاره به بیماری های تنفسی پاییزی گفت: در پاندمی کرونا به دلیل استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی، بیماری های تنفسی ناشی از این ویروس ها بسیار کم شده بود اما در پاییز سال گذشته شاهد افزایش موارد آراس وی و آنفلوآنزا بودیم.

آذرخش آذران در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به بروز بیماری های ویروسی در پاییز اظهار کرد: فصل پاییز زمان اوج بسیاری از بیماری های ویروسی است.

عفونت های ویروسی به راحتی قابل انتقال هستند و می توانند برای کودکان، افراد مسن، زنان باردار و افرادی که ضعف سیستم ایمنی بدن دارند، خطرناک باشد.

وی در خصوص رایج ترین بیماری ها در این فصل، افزود: کووید – 19 و سرماخوردگی که ویروس های مختلفی در ایجاد آن نقش دارند از جمله RSV، Rhinovirus، Coronavirus OC43 و Coronavirus 229E، آنفلوآنزا، گلودرد باکتریال و اسهال و استفراغ ناشی از روتاویروس، به طور عمده در کودکان و نوروویروس در بزرگسالان و کودکان، عفونت حاد گوش، برونشیت حاد، سینوزیت، آلرژی و آسم رایج ترین بیم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همه چیز درباره ویروس های تنفسی شایع پاییزی

همه چیز درباره ویروس های تنفسی شایع پاییزی