مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 8 مهر 1402 ساعت 16:002023-09-30اقتصادي

ماجرای اولین بانوی دریانورد ایرانی


راحله طهماسبی، اولین بانوی دریانورد و کاپیتان ایرانی اهل شهرستان سروستان استان فارس است که با تلاش فراوان و به صورت اتفاقی قدم در مسیر دشوار دریانوردی گذاشت و تاکنون حدود 14 سال است که در این زمینه مشغول به فعالیت است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شیراز، دریانوردی یکی از قدیمی ترین حرفه های بشریت است که از زمان های باستان وجود داشته و راهی برای گسترش تجارت بوده است.

  دریانوردان افرادی هستند که بر روی کشتی کار می کنند و مدت های طولانی از خانه و خانواده شان دور می مانند و میان امواج سهمگین دریا و اقیانوس با حجم بسیاری از مسئولیت و سختی های مسیر دست و پنجه نرم می کنند.

  سختی ها و مشکلات بسیار این شغل همیشه تصور و افکار را به سمت مردان دریانورد می برد و هیچگاه کسی فکر نمی کرد که بانوان نیز بتوانند پا به عرصه سخت و دشوار دریانوردی بگذارند و بتوانند با سختی های این کار کنار بیایند.

  بانوی استان فارسی که برای اولین بار با وجود تمام سختی ها و مشقت ها پا به عرصه ای متفاوت گذاشت و دریا را برای فعالیت خود انتخاب کرد توانست عنوان اولین دریانورد و کاپتان بانوی ایرانی را از آن خود کرده و به دیگران ثابت کند که بانوان نیز می توانند در حوزه های سخت و طاقت فرسا دوام بیاورند و به خوبی فعالیت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای اولین بانوی دریانورد ایرانی

ماجرای اولین بانوی دریانورد ایرانی