مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 7 مهر 1402 ساعت 13:302023-09-29اقتصادي

مقابله با آفت مگس میوه در باغ های مرکبات مازندران


سرپرست حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با هشدار درباره ضرورت مقابله با آفت مگس میوه در باغ های مرکبات گفت:اواسط شهریور ماه با توجه به اینکه درختان مرکبات در حال رسیدن هستند در صورت عدم مدیریت آفت شاهد طغیان آفت خواهیم بود.

- فرید بیگی سرپرست حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران درباره وضعیت آفت مگس میوه در باغ های استان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران، اظهار کرد: با توجه به کشت های مخلوط آفت مگس مدیترانه به راحتی از نسلی به نسل دیگر منتقل می شود و می تواند به باغ ها خسارت وارد کند.

وی گفت: اواسط شهریور ماه با توجه به اینکه درختان مرکبات در حال رسیدن هستند در صورت عدم مدیریت آفت شاهد طغیان آفت خواهیم بود.

سرپرست حفظ نباتات جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه توصیه ما بحث طعمه پاشی باغ های مرکبات استان است، اضافه کرد: همچنین بحث مه پاشی هم در صورت نیاز مورد توجه قرار گیرد.

بیگی با اشاره به اینکه با خنک شدن هوا جمعیت آفت مگس میوه در باغ های مرکبات کمتر می شود، تصریح کرد: اگر دمای هوا به زیر 12 درجه برسد فعالیت این آفت محدود می شود.

وی با اعلام اینکه تمام حساسیت ما در بحث نارنگی پیش رس است، اظهار کرد: در این زمینه هشدارهای لازم به باغداران داده شده و کشاورزان هم باید بدانند آفت مگس میوه با کسی تعارف ندارد ولی قابلیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقابله با آفت مگس میوه در باغ های مرکبات مازندران

مقابله با آفت مگس میوه در باغ های مرکبات مازندران