مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 18:502023-09-02اقتصادي

حمایت هدفمند از تولیدکنندگان بذور هیبرید انواع محصولات گلخانه ای


مدیر دفتر برنامه ملی توسعه شهرک های گلخانه ای و شیلاتی معاونت علمی ریاست جمهوری ضمن تشریح دلایل عدم تولید بذر هیبرید در کشور، از حمایت هدفمند از تولیدکنندگان بذور هیبرید انواع محصولات گلخانه ای خبر داد.

- مدیر دفتر برنامه ملی توسعه شهرک های گلخانه ای و شیلاتی معاونت علمی ریاست جمهوری ضمن تشریح دلایل عدم تولید بذر هیبرید در کشور، از حمایت هدفمند از تولیدکنندگان بذور هیبرید انواع محصولات گلخانه ای خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نادرقلی ابراهیمی با اشاره به وضعیت تولید بذر در جهان، گفت: صنعت بذر در جهان صنعتی بزرگ و رو به رشد و با گردش مالی بسیار بالا است.

با روند افزایشی جمعیت نیاز برای تولید محصولات کشاورزی بیشتر می شود، لذا دسترسی به بذر با کیفیت، یک عامل بسیار مهم در امنیت غذایی کشورها محسوب می شود.

وی افزود: از انواع بذور می توان به بذرهای بومی و محلی کشاورزان، بذرهای اصلاح شده (Open Pollination)، ارقام خالص گیاهان دگرگشن و بذور هیبرید اشاره کرد.

نقش بذور اصلاح شده در افزایش عملکرد کمی و کیفی غیرقابل انکار است.

تولید بذر در تمام دنیا در انحصار تعداد محدودی از شرکت های چند ملیتی است.

بطور مثال فقط در مورد گیاه گوجه فرنگی میزان تجارت جهانی بذر بیش از یک میلیارد دلار در سال است و 85 درصد بازار آن در اختیار تعداد محدودی از شرکت های تول


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حمایت هدفمند از تولیدکنندگان بذور هیبرید انواع محصولات گلخانه ای

حمایت هدفمند از تولیدکنندگان بذور هیبرید انواع محصولات گلخانه ای