مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 24 شهریور 1402 ساعت 12:502023-09-15پزشكي

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا


رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به افزایش عفونت های تنفسی با فرا رسیدن فصل پاییز و روزهای سرد٬ تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر را در زمان طلایی ضروری دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سلامت خبرگزاری فارس٬پیام طبرسی متخصص بیماری های عفونی با اشاره به این که عفونت های تنفسی از یک سرماخوردگی ساده شروع می شود گفت:این عفونت ها ممکن است به ذات الریه و عفونت شدید دستگاه تنفسی تبدیل شود درحالی که بسیاری از آنها قابل پیشگیری هستند.

وی افزود: گرچه برای ذات الریه یا پنوموکوک واکسن وجود دارد و می تواند از بروز بیماری در افراد در معرض خطر پیشگیری کند اما هر ساله شاهد بروز شیوع بالا و حتی مرگ و میر ناشی از بیماری آنفلوانزا هستیم.

رییس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری با اشاره به وجود واکسن موثر برای آنفلوانزا٬ خاطرنشان کرد: تزریق به موقع این واکسن در پیشگیری بسیار کمک کننده است و نقش موثری در جلوگیری از مرگ و میر و بستری افراد دارد.

 طبرسی با تاکید بر ضرورت تزریق واکسن آنفلوانزا برای افراد در معرض خطر٬ توصیه کرد: سالمندان بالای 65 سال و افراد مبتلا به بیماری های نقص سیستم ایمنی یا سرطان، دیابت، بیماران قلبی، کلیوی، کبدی و ریوی حتما در آستانه فصل پاییز و روزهای ابتدایی مهرماه واکسن آنفلوانزا را تزریق کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا

بهترین زمان تزریق واکسن آنفلوآنزا