مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 16:152023-09-05سياسي

«باشماق» در تب و تاب اربعین


برای چندمین بار از شروع مراسم پیاده روی اربعین مسیر سنندج به مرز باشماق را در پیش می گیرم مقصد، همان مقصد است اما شور و حال این ساعت های منتهی به اربعین حسینی دیدنی است.

- وای از آن لحظه که چشمم به ضریح افتاد این من بودم که بار دیگر توفیق زیارت یافتم خیلی دوست داشتم که روز اربعین در حرم باشم، اما ترجیح دادم این بار سفرم را زودتر شروع کنم و قبل از اربعین بازگردم شور و حال اربعین کربلا را نمی توان با هیچ لحظه عاشقانه ای مقایسه کرد اما امسال نمی شد بمانم! پیاده روی اربعین امام حسین را باید تجربه کرد، باید عاشق باشی تا بتوانی این مسیر سخت را پر از راحتی و آرامش کنی.

  چه بگویم از مهمان نوازی مردمان کُرد و کردستانی های عزیز که هرچه هم بگویم حق مطلب را نمی توان ادا کرد، مرز باشماق مسیر جدیدی است که دو سال از عمر آن می گذرد به همین دلیل در آن سوی مرز هنوز نیاز به هماهنگی های جدی تری دارد رفتمان خوب و بی مشکل بود اما در برگشت با کمبود وسایل نقلیه مواجه بودیم.

در مجموع پیاده روی اربعین امام حسین را باید تجربه کرد، باید عاشق باشی تا بتوانی این مسیر سخت را پر از راحتی و آرامش کنی، اگر عاشق نباشی ممکن نیست این همه راه را بیایی و خسته نشوی! عاشقان پشت خط عده ای رفته و بازگشته اند و عده ای هم در این ساعت های باقی مانده به روز موعد تازه نفس مسیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

«باشماق» در تب و تاب اربعین

«باشماق» در تب و تاب اربعین