مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 09:112023-09-05سياسي

مقام نخست ایران در حوزه ظرفیت و اعتبار معنوی صنایع دستی در دنیا


مریم جلالی معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری در حاشیه سفر به نطنز و بادرود در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در نطنز هدف از سفر به شهرستان ها را در میدان بودن مدیران عنوان کرد و اظهارداشت: سفر به شهرستان ها و رفع مشکلات موجود از سیاست های مدیران بالادستی فعلی است.

وی افزود: با معرفی کاشان به عنوان شهر جهانی صنایع دستی نساجی سنتی در شورای جهانی صنایع دستی، باید مقدمات لازم را در شهرهای پیرامون کاشان نیز به وجود آورد و موضوع جهانی شدن امتیاز نیست، بلکه یک مسؤولیت بزرگ است که متوجه همه ارکان فرهنگی است و باید با دانش بنیانی صنایع، توجه به اینکه این صنایع دستی می تواند به ادبیات توسعه نزدیک شود را نهادینه کنیم.

جلالی گفت: صنایع دستی ظرفیت بسیار زیادی دارد، باید به سمت برنامه برای جاری سازی این ظرفیت برویم تا صنایع دستی به ادبیات توسعه برسد، متأسفانه با رویکرد اقتصادی به صنایع دستی نگاه نمی شود، باید تلاش کنیم تا صنایع دستی یک اقتصاد هویت بنیان داشته باشد، امروز صنایع دستی می تواند در چهار ساحت دیپلماسی عمومی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی فعالیت کند.

معاون صنایع دستی وزیر میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری تصریح کرد: در سه حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی نباید بخشی فکر کنیم، این سه حوزه لازم و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مقام نخست ایران در حوزه ظرفیت و اعتبار معنوی صنایع دستی در دنیا

مقام نخست ایران در حوزه ظرفیت و اعتبار معنوی صنایع دستی در دنیا