مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 14:552023-09-17فرهنگي

عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می شود


همزمان با 27 شهریور و روز ملی شعر و ادب فارسی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شعرا و ادبا عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می شود.

- ایسنا/آذربایجان شرقی همزمان با 27 شهریور و روز ملی شعر و ادب فارسی، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و شعرا و ادبا عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می شود.

آیین بزرگداشت روز ملی شعر و ادب فارسی روز دوشنبه 27 شهریورماه ساعت 16 در محل تالار پتروشیمی تبریز برگزار می شود و طی آن از 7 تن از اهالی شعر و فرهنگ و هنر با حضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تجلیل خواهد شد.

ایران اسلامی با فرهنگ، ادب و هنر بالنده خود در جهان زبانزد است و شعر یکی از هنرهای شناخته شده ایرانیان در جهان محسوب می شود؛ روز ملی شعر و ادب فارسی که در تقویم ملی ایران همزمان با سالروز درگذشت شاعر شهیر و معاصر ایران – استاد سیدمحمدحسین شهریار – نامگذاری شده است، فرصتی است تا ابعاد مختلف و تاثیرگذار شعر و ادب مورد مداقه ِ اهالی فرهنگ قرار گیرد.

در جوامع مختلف غنای فرهنگ وابسته بر غنای شعر و ادب است و این امر از یک سو اهمیت شعر و جایگاه ویژه ی آن را بیش از پیش روشن می سازد و از سوی دیگر رسالت شعرا در حفظ کیان ایران اسلامی را نمایان تر می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می شود

عطر شعر و ادب در زادگاه شهریار ملک سخن منتشر می شود