مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 06:252023-08-30اقتصادي

ایجاد 900 هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شده است


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان گفت: ایجاد 900 هکتار گلخانه و محیط های کنترل شده در قالب برنامه توسعه در این استان هدف گذاری شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از زاهدان، اردشیر شهرکی در بازدید از سطح گلخانه های شهرستان  سیب و سوران اظهار کرد: در این راستا تعهد سازمان جهادکشاورزی استان برای ایجاد گلخانه در سال 1402 یکصد هکتار است که از ابتدای سالجاری تاکنون 60 هکتار آن محقق شده است.

وی گفت: یکی از سیاست های مهم وزرات جهاد کشاورزی، انتقال کشت محصولات پرآب بر از فضای باز به بسته و توسعه کشت های گلخانه ای است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان افزایش بهره وری و صرفه جویی در مصرف آب، استفاده بهینه از نهاده های تولید، کاهش ریسک تولید و افزایش تولید، امکان کنترل شرایط محیطی، تولید محصولات خارج از فصل، افزایش مدت زمان برداشت محصولات و همچنین افزایش بازدهی اقتصادی نسبت به فضای باز، اشتغال زایی پایدار و افزایش ضریب امنیت غذایی را از مهمترین مزایای کشت محصولات گلخانه ای برشمرد.

وی گفت: با توجه به اینکه سرمایه گذاران یکی از موتورهای محرک در توسعه گلخانه ها محسوب می شوند این سازمان از همه علاقمندان فعالیت در این عرصه حمایت خواهد کرد و اکنون نیز شاهد ورود سرما


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ایجاد 900 هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شده است

ایجاد 900 هکتار گلخانه در سیستان و بلوچستان هدف گذاری شده است