مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 18:002023-09-18سياسي

پیوند زد مجاز را به حقیقت شهریار


شهریار با الهام از قرآن و به مدد عنایت و محبت اهل بیت(ع)، توانست راه سلوک را از مجاز آغاز و با طی مراحل، به حقیقت و اوج مقام ادب و عرفان نائل شود موضوعی که برای جوانان امروزی قابل الگوگیری و سبک گزینیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از تبریز،  دهه آخر شهریورماه باز از راه می رسد، روزهایی که مزین گشته به مناسبت سالروز شعر و ادب فارسی و گرامیداشت مقام استاد بی بدیل آسمان شعر و ادب شهریار شیرین سخن، و چه فرصت مناسبی است برای پاسداشت این روز ملی و زمینه ای برای نوشتن و یاد کردن از مقام علمی و ادبی استاد شهریار توسط ادبا و پژوهشگران و اجرای برنامه های گرامیداشت و محافل ادبی به این مناسبت ملی هر چند که در مورد این شاعر شهیر صدها کتاب به رشته تحریر در آمده و تحقیق و پژوهشها صورت گرفته است، ولی باز جا دارد ابعاد مختلف شخصیتی و شعری استاد را شکافته و به گنج درونش پی برد .

شهریاری که به خوبی توانست، با الهام از قران و به مدد عنایت و حب اهل بیت(ع)، راه سلوک عرفانی را از مجاز آغاز و با طی مرحله عشق به طبیعت، با حقیقت عالم پیوند قلبی و عرفانی برقرار کرده و خود را در مدارج عالی ادبی و عرفانی ماندگار کند.

آنچه که از بعد اخلاقی و سیر زندگی رو به بالای شهریار میتوان الهام گرفت و به عنوان چراخ راه جامعه نشان داد، همین مدیریت احساس جوانی، تسلط برآن و ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیوند زد مجاز را به حقیقت شهریار

پیوند زد مجاز را به حقیقت شهریار