مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 22 شهریور 1402 ساعت 12:102023-09-13بين الملل

بارزانی در آستانه سفر به بغداد: صبر طولانی ما به معنای ضعف ما نیست


نخست وزیر منطقه کردستان عراق با اشاره به این که بزودی برای حل مشکلات میان اربیل و دولت فدرال به بغداد سفر خواهد کرد، گفت: «صبر طولانی ما به معنای ضعف ما نیست».

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، مسرور بارزانی رییس دولت منطقه کردستان عراق، امروز (چهارشنبه، 13 سپتامبر) از قصدش برای سفر به بغداد در راستای حل مشکلات میان اربیل و دولت فدرال خبر داد.

  به نوشته بغداد الیوم ، وی در مراسم آغاز سال تحصیلی جدید و مراسم افتتاح یک دبیرستان در روستای الکوریه از توابع اربیل، گفت: صبر طولانی ما به معنای ضعف منطقه کردستان نیست، بلکه آنچه برای ما اهمیت دارد این است که نگذاریم مشکلات بین ما و بغداد شکل دیگری به خود بگیرد .

وی افزود: ما به دنبال حل مسالمت آمیز مشکلات باقی مانده میان خود هستیم و باید تمامی حقوق مالی و حقوق اساسی مردم کردستان را تضمین کنیم .

بارزانی بدون اشاره به تخلف های نفتی اربیل و تعهدش در قبال دولت فدرال ادعا کرد: مایلیم با احزاب سیاسی دیدار کنیم و علت این رفتار بد با مردم کردستان را جویا شویم، وقتی مردم کردستان همه عراقی ها را در آغوش می گیرند و از آن ها استقبال می کنند.

در چنین شرایطی انتظار می رود که اکنون مردم عراق نیز از حقوق مردم کردستان دفاع کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بارزانی در آستانه سفر به بغداد: صبر طولانی ما به معنای ضعف ما نیست

بارزانی در آستانه سفر به بغداد: صبر طولانی ما به معنای ضعف ما نیست