مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 12:352023-08-23اقتصادي

راه اندازی سازوکار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی


مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان گفت: ساز و کار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی و توسعه رقابت پذیری در صنعت برق راه اندازی شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان پیش از ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون صنایع با قدرت قراردادی بالای یک و پنج مگاوات ملزم به خرید برق از بازار برق هستند.

وی افزود: در این روش، مصرف کننده نهایی پس از دریافت کد بورسی، برق مورد نیاز ماهانه خود را قبل از آغاز دوره مصرف و با همکاری شرکت های واجد شرایط نظیر شرکت های دارای مجوز فروش برق و کارگزاران بورس انرژی، به صورت نقدی و در فضایی کاملاً رقابتی تامین می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان بیان کرد: نکته قابل توجه در این روش الزام پیش بینی برق مورد نیاز دوره پیش رو، قبل از آغاز ماه مصرف است و با توجه به ماهیت متغیر میزان تولید و مصرف هر صنعت، پیش بینی برق مورد نیاز ماه پیش رو امری دشوار، پیچیده و گاهاً غیرقابل انجام تلقی می شود که بر این اساس پیشنهاد می شود در صورت تصمیم به خرید از بورس انرژی، میزان حداقل برق موردنیاز پیش بینی و خریداری شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راه اندازی سازوکار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی

راه اندازی سازوکار بازار برق با هدف تقویت بخش خصوصی