مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 13:102023-09-10پزشكي

چگونه در برابر فشارهای روانی تاب آور شویم؟


کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تاب آوری، به افراد این توانایی را می دهد تا با کاهش فشارهای روانی، به طور موفقیت آمیزی شرایط نامطلوب را پشت سر بگذارند، - ایسنا/خوزستان کارشناس مسئول سلامت روان مرکز بهداشت خوزستان با بیان اینکه تاب آوری، به افراد این توانایی را می دهد تا با کاهش فشارهای روانی، به طور موفقیت آمیزی شرایط نامطلوب را پشت سر بگذارند، گفت: تاب آوری شناختی و قابل آموزش است و پدیده ذاتی تلقی نمی شود بلکه حاصل تجربه و تمرین است.

قدسیه حکیم زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به روز جهانی پیشگیری از خودکشی اظهار کرد: روز 10 سپتامبر مصادف با 19 شهریورماه از سوی سازمان جهانی بهداشت تحت عنوان روز جهانی پیشگیری از خودکشی نام گذاری شده و امسال شعار این روز جهانی از سوی این سازمان، با عمل امید بسازیم انتخاب شده است بنابراین در راستای ارتقای سلامت روان باید به موضوع تاب آوری به عنوان یک مهارت روانشناختی پرداخته شود.

تاب آوری چیست؟ وی با اشاره به تعاریف تاب آوری افزود: آیا هنگام طوفان، درختان را دیده اید؟ آن گاه که به خود می پیچند و خم می شوند، برف ها روی شاخه هایشان سنگینی می کند تا آنجا که شاخه هایشان در مقابل زمین خم می شوند اما به ندرت می شکنند و به محض فروکش کردن طوفان و آب شدن برف ها به تدریج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چگونه در برابر فشارهای روانی تاب آور شویم؟

چگونه در برابر فشارهای روانی تاب آور شویم؟