مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 12:052023-09-10اقتصادي

معرفی بذرهای جدید گندم با پروتیین بیشتر و مصرف آب کمتر


رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور گفت: طی چند سال اخیر موفق شده ایم میزان پروتیین موجود در گندم را از 10 به 12 درصد افزایش دهیم که این نقش زیادی در افزایش کیفیت نانی که به دست مردم می رسد دارد.

- ایسنا/البرز رییس موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر کشور گفت: طی چند سال اخیر موفق شده ایم میزان پروتیین موجود در گندم را از 10 به 12 درصد افزایش دهیم که این نقش زیادی در افزایش کیفیت نانی که به دست مردم می رسد دارد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی زمانیان روز یکشنبه 19 شهریور ماه در گردهمایی سالانه برنامه ریزی تحقیقات و تولید بذر غلات آبی کشور اظهار کرد: مجموعه تحقیقات بخش غلات موسسه تحقیقات اصلاح و تهیه نهال و بذر در طول سال های فعالیت خود تا سال گذشته 140 رقم گندم نان، 14 رقم گندم دوروم، 46 رقم جو و 33 رقم تریتیکاله معرفی کرده است.

وی ادامه داد: سال گذشته هم این موسسه 15 رقم گندم زراعی جدید معرفی کرده که هفت مورد از این ارقام مربوط به بخش تحقیقات غلات بوده است.

وی با اشاره به اثر بخش تحقیقاتی این موسسه توضیح داد: فعالیت محققان این موسسه در معرفی ارقام گندم و جو باعث افزایش تولید سالانه 60 کیلوگرم میانگین عملکرد این محصولات شده است.

وی از جمله فعالیت های تحقیقاتی بخش غلات را در اصلاح و معرفی ارقام مقاوم به تنش خشکی دانست و اظهار کرد: ارقامی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی بذرهای جدید گندم با پروتیین بیشتر و مصرف آب کمتر

معرفی بذرهای جدید گندم با پروتیین بیشتر و مصرف آب کمتر