مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 12 شهریور 1402 ساعت 15:552023-09-03پزشكي

چه زمانی « واکسن آنفلوآنزا » تزریق کنیم؟


مدیرگروه بیماری های واگیر و غیرواگیر مرکز بهداشت استان کرمانشاه با تاکید بر لزوم تزریق واکسن آنفلوآنزا برای گروه های در معرض خطر، 15 شهریور تا پایان آبان ماه را بهترین زمان برای تزریق این واکسن عنوان کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، دکتر سارا شاه آبادی با اشاره به شیوع هرساله بیماری آنفلوآنزا از اواخر شهریور گفت: برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری، تزریق واکسن آنفلوآنزا برای برخی گروه ها توصیه می شود.

وی افزود: تزریق این واکسن تنها برای افراد در معرض خطر از جمله سالمندان بالای 60 سال، مبتلایان بیماری های زمینه ای مانند بیماران قلبی، دیابتی، بیماران سرطانی و نیز افرادی که به هر دلیل سیستم ایمنی بدن آنها ضعیف است، توصیه می شود.

شاه آبادی بهترین زمان برای تزریق این واکسن را 15 شهریور تا اواخر آبان ماه اعلام کرد.

وی افزود: با تزریق واکسن حدود دو هفته طول می کشد تا ایمنی لازم در بدن ایجاد شود، بنابراین توصیه می شود گروه های در معرض خطر هرچه سریع تر برای تزریق این واکسن اقدام کنند.

شاه آبادی در ادامه با اشاره به استمرار کرونا در سطح جامعه، گفت: کرونا از بین نرفته، اما دیگر شدت همه گیری گذشته را ندارد و این احتمال وجود دارد که با بیماری آنفلوآنزا اشتباه گرفته شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چه زمانی « واکسن آنفلوآنزا » تزریق کنیم؟

چه زمانی « واکسن آنفلوآنزا » تزریق کنیم؟