مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 07:072023-09-20اقتصادي

اقدام خلاف حقوق بین الملل آمریکا در بازداشت ایرانیان و مسدود کردن منابع ارزی تهران


یک کارشناس حقوق بین الملل تاکید کرد که رویه های انجام شده از سوی ایالات متحده در بازداشت ایرانیان و مسدود کردن منابع ارزی ایران خلاف حقوق انسان ها و حقوق بین الملل است.

- یک کارشناس حقوق بین الملل تاکید کرد که رویه های انجام شده از سوی ایالات متحده در بازداشت ایرانیان و مسدود کردن منابع ارزی ایران خلاف حقوق انسان ها و حقوق بین الملل است.

بر اساس توافق غیرمستقیم انجام شده بین ایران و آمریکا و همزمان با آزادسازی دارایی های بلوکه شده ایران در کره جنوبی و واریز معادل پنج میلیارد و 573 میلیون و 492 هزار یورو به 6 حساب متعلق به بانک های ایران در 2 بانک قطری، تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا نیز انجام شد.

در چارچوب توافقی که با وساطت قطر انجام شد، تهران و واشنگتن پس از دو سال مذاکره، روند تبادل زندانیان را آغاز کرده و در برابر آزادی پنج آمریکایی که در ایران به جرم جاسوسی در زندان بودند، پنج زندانی ایرانی که به بهانه دور زدن تحریم های غیرقانونی از سوی نهادهای امنیتی آمریکا بازداشت و در زندان به سر می بردند، آزاد شدند.

صباح زنگنه کارشناس حقوق بین الملل در گفت وگو با ایسنا در تحلیل خود از قدرت ایران در زمینه تبادل زندانیان و آزادسازی منابع ارزی کشور در برابر نظام سلطه اظهار داشت: در شرایط معمولی روابط بین کشورها باید بر مبنای احترام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اقدام خلاف حقوق بین الملل آمریکا در بازداشت ایرانیان و مسدود کردن منابع ارزی تهران

اقدام خلاف حقوق بین الملل آمریکا در بازداشت ایرانیان و مسدود کردن منابع ارزی تهران