مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 19:302023-09-10بين الملل

چرا افسر اطلاعاتی موساد براندازان را به خط کرده است؟


جنگ سفارتخانه اقسام متفاوتی دارد و در اصطلاح سیاسی شامل موارد از اقدامات سخت یا نرم چون نفوذ در اماکن، جاسوسی و خرابکاری می شود.

در عرف دیپلماتیک جنگ سفارتخانه در خارج زمانی آغاز می شود که منافذ نفوذ به داخل به صورت کامل بسته شده باشد و احتمال اثرگذاری .

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - مشرق نوشت: سال 1391 خبر دستگیری یک جاسوس در تهران باعث حیرت فراوانی شد؛ عملیات رصد و شناسایی این فرد نفوذی در زمان خودش یک مورد نادر در فعالیت های اطلاعاتی محسوب می شد چراکه فرد نفوذی هم زمان با سفارتخانه بیش از 35 کشور در تهران مرتبط بود.

در آن زمان وزیر خارجه وقت انگلیس که مذاکرات هسته ای را میان اروپایی ها مدیریت می کرد برای مقامات وزارت خارجه پیام فرستاده بود که یکی از گره های رفع تحریم ها با آزادی این فرد باز خواهد شد، این پیام خاص مخاطبانی ویژه در داخل ایران داشت.

بعدها مشخص شد که این جاسوس چندمنظوره آن چنان میان اروپایی ها محبوبیت دارد که هر بار سفیری در تهران تغییر می کند نفر قبلی این سرپل جاسوسی را به سفیر بعدی معرفی می کند.

جفری جیمز کاردار سفارت انگلیس در تهران که از افسران عالی رتبه اینتلیجنس سرویس بود در توصیف این فرد گفته بود که جاسوس ایرانی با توجه به قابلیت، تخصص و مهارتی به چنان جایگاهی رسیده بود که خیلی راحت می توانست روی سیاست خ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا افسر اطلاعاتی موساد براندازان را به خط کرده است؟

چرا افسر اطلاعاتی موساد براندازان را به خط کرده است؟