مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 07:152023-09-12اجتماعي

میانکاله غرق در گرد و خاک/ خطر احداث مجتمع پتروشیمی مضاعف شد


توفان گرد و خاک به شهرهای شمالی کشور از جمله میانکاله نفوذ کرد و این موضوع زنگ هشداری در مورد خطر مضاعف احداث مجتمع پتروشیمی در این منطقه و احتمال انتقال ریزگردهای شیمیایی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، گردوخاک گسترده از روز گذشته به استان مازندران نفوذ کرد و دید افقی در برخی مناطق استان را به محدوده 1000 متر کاهش داد.

اداره کل هواشناسی مازندران اعلام کرده است که گرد و خاک از صحرای قره قوم ترکمنستان نفوذ کرده و بخش هایی از مناطق شرق تا مرکز استان را تحت تأثیر قرار داده است.

این مساله زنگ هشداری در مورد وضعیت میانکاله است.

وضعیتی که خبر کلنگ زنی مجتمع پتروشیمی در این منطقه شرایط آن را شکننده کرد.

البته هرچند سازمان محیط زیست بارها اعلام کرده مجوزی برای احداث پتروشیمی نخواهیم داد ولی شواهد گاهی موید اتفاقاتی دیگر از سوی برخی مسئولان استان مازندران است.

میانکاله به این دلیل که هم پناهگاه حیات وحش است و هم توسط یونسکو به عنوان ذخیره گاه زیست کره ثبت شده و هم در کنوانسیون رامسر به عنوان یک تالاب بین المللی معرفی شده است، ارزش بالایی از نظر ملی و بین المللی دارد.

اما این تالاب در سال های گذشته به دلایل مختلفی از جمله خشکسالی و بحران آب، آتش سوزی ، شکار بی رویه و… از همیشه وضعیت حساس تری پیدا کرده و ممکن است با کوچک ترین تلنگری شر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

میانکاله غرق در گرد و خاک/ خطر احداث مجتمع پتروشیمی مضاعف شد

میانکاله غرق در گرد و خاک/ خطر احداث مجتمع پتروشیمی مضاعف شد