مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 14 شهریور 1402 ساعت 01:352023-09-04سياسي

وزیر خارجه آلمان خواستار تغییر ساختار شورای امنیت شد


وزیر خارجه آلمان خواستار تغییر ساختار شورای امنیت شد - به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، آنالنا بائربوک وزیر امور خارجه آلمان شامگاه دوشنبه خواستار اصلاح ساختار تعدادی از نهادهای بین المللی از جمله شورای امنیت سازمان ملل متحد و دادگاه کیفری بین المللی شد.

بائربوک طی سخنرانی در جمع دیپلمات های آلمانی در خارج از کشور گفت: شورای امنیت سازمان ملل را در نظر بگیرید.

آخرین بار 60 سال پیش اصلاح شد.

از آن زمان، نه تنها آلمان به یک متحد [برای غرب] تبدیل شده، بلکه حدود 60 کشور راه استقلال را در پیش گرفته اند در آفریقا و آمریکای لاتین گرفته تا آسیا .

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک ، وی با بیان اینکه این کشورها به درستی خواستار حق رای در تصمیم گیری و جایگاهی در میز مذاکره شورای امنیت هستند، توضیح داد که موضوع اصلاحات مربوط به موسسات مالی، بهداشتی و چارچوب های مشابه بین المللی از جمله گروه-20 نیز می شود.

وزیر خارجه آلمان ضمن اشاره به اساسنامه رم در دادگاه بین المللی کیفری، اظهار داشت: اگر ما از چنین سوالاتی اجتناب کنیم، دیگران (کشورهای شرقی از جمله روسیه و چین) ظاهر می شوند و به آنها پاسخ می دهند .

بر اساس این گزارش، بائربوک همچنین افزود در مواردی که اروپا برای دفاع از پیشنهادات خود بسیار ضعیف عمل می کند، چین ابتکار عمل را در دست دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر خارجه آلمان خواستار تغییر ساختار شورای امنیت شد

وزیر خارجه آلمان خواستار تغییر ساختار شورای امنیت شد