مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 10:052023-09-11بين الملل

استفاده واشنگتن از تجربه11سپتامبر برای جنگ های سایبری


آمریکا قبل از 11 سپتامبر هم همواره یک نگاه مبتنی بر منافع خود نسبت به موضوع تروریسم داشت، کما اینکه در خصوص حمله به برج های تجارت جهانی هم شاهد این مسأله بودیم.

- فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - ایران نوشت: 22 سال از واقعه 11 سپتامبر 2001 گذشت؛ اتفاقی که چه حاصل برنامه امریکایی ها بوده یا توسط تروریست ها انجام گرفته باشد، در برهه ای نظام جهانی را به سمت نظام تک قطبی ارشادی برد که امریکا تعیین کننده تحولات جهانی بود، اما اکنون دو دهه پس از آن واقعه به نظر می رسد، هم نظام بین الملل دیگر ماهیت گذشته را ندارد و هم امریکایی ها توان سابق را برای تعیین کنندگی از دست داده اند و به عبارتی میدان خاورمیانه را اگر نه به طور کامل، در اندازه ای قابل توجه به رقبا واگذار کرده اند.

با در نظر گرفتن این نکات، در بیست و دومین سالگرد واقعه 11 سپتامبر به گفت و گو با امیرعلی ابوالفتح نشستیم تا در گپ و گفت با این تحلیلگر ارشد مسائل امریکا، مداقه دقیق تری در قبال چرایی تغییر نگاه امریکا به مقولاتی مانند تروریسم و جنگ طی 22 سال بعد از 11 سپتامبر 2001 داشته باشد که در ادامه از نظر می گذرانید.

 در بیست و دومین سالگرد واقعه 11 سپتامبر، سؤالی که بیش از همه خودنمایی می کند این است که آیا ساختار سیاسی و تصمیم گیری در ایالات متحده امریکا پس از دو دهه در قبال موضوع تروریسم دچ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استفاده واشنگتن از تجربه11سپتامبر برای جنگ های سایبری

استفاده واشنگتن از تجربه11سپتامبر برای جنگ های سایبری