مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 15:252023-09-01سياسي

علل سکوت صاحبان نفوذ و قدرت در برابر دفاع از حق، از نگاه امام جمعه کرمان


نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طرح این سوال که چرا افرادی که نفوذ، قدرت، موقعیت و جایگاه اجتماعی دارند از حق دفاع نمی کنند؟ گفت: - ایسنا/کرمان نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با طرح این سوال که چرا افرادی که نفوذ، قدرت، موقعیت و جایگاه اجتماعی دارند از حق دفاع نمی کنند؟ گفت: طبق متون دینی "رفاه زدگی" یکی از این علل است زیرا وقتی فرد بداند که اگر از حق دفاع کند همه عوامل رفاهیش از بین می رود، سکوت اختیار می کند.

حجت الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی امروز دهم شهریورماه در خطبه های وحدت بخش نماز جمعه ضمن دعوت همگان به تقوای الهی و با اشاره به قیام های متعدد بعد از واقعه عاشورا در ادامه با طرح این سوال که چرا افرادی که نفوذ، قدرت، موقعیت و جایگاه اجتماعی دارند از حق دفاع نمی کنند؟ گفت: ترس، تفاوت مبنای خواص با مبنای امام جامعه، همفکر نبودن با تطبیق امام جامعه و بی توجهی به مصداق امام جامعه، را از دیگر علل سکوت صاحبان قدرت و نفوذ برای دفاع از حق است.

تاریخ نشان داده که هر یک از این علت ها، باعث فاصله دادن جماعتی از امام جامعه شده است.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: افرادی که به نام اسلام (بنی عباسیان و بنی امیه) در طول تاریخ اسلام به قدرت رسیدند و خلاف اسلام عمل کردند، دچار مشکلات بزرگی شده و نتوا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علل سکوت صاحبان نفوذ و قدرت در برابر دفاع از حق، از نگاه امام جمعه کرمان

علل سکوت صاحبان نفوذ و قدرت در برابر دفاع از حق، از نگاه امام جمعه کرمان