مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 12:252023-08-29اقتصادي

گاز؛ شاه کلید دولت سیزدهم برای توسعه


دولت سیزدهم درحالی برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی گام های جدی برداشت که پس از بهره برداری از این فاز، سالانه ظرفیت درآمد پنج میلیارد دلاری در اختیار کشور قرار می گیرد و این درحالی است که حرکت لاک پشتی فاز 11 در مسیر توسعه، - دولت سیزدهم درحالی برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی گام های جدی برداشت که پس از بهره برداری از این فاز، سالانه ظرفیت درآمد پنج میلیارد دلاری در اختیار کشور قرار می گیرد و این درحالی است که حرکت لاک پشتی فاز 11 در مسیر توسعه، سال های طولانی باعث عدم النفع ایران از این میدان مشترک بود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دولت های گذشته با معطل گذاشتن توسعه فاز 11 پارس جنوبی، مجموعا کشورمان را از 40 میلیارد دلار درآمد محروم کردند.

کوتاهی های صورت گرفته، عزم دولت سیزدهم را برای پیشبرد فاز 11 جزم کرد؛ تاجایی که پس از گذشت بیش از 20 سال از تلاش دولت های مختلف برای توسعه فاز 11 میدان مشترک پارس جنوبی، این فاز با همت مهندسان ایرانی و بدون حضور شرکت های خارجی مثل توتال، با حضور رییس جمهور به بهره برداری رسید.

پیشتر در اواخر دولت دهم، توسعه این فاز به شرکت های داخلی داده شد اما در سال 1392 با روی کار آمدن دولت یازدهم، وزیر وقت نفت اعلام کرد که این فاز را به توتال فرانسه خواهد داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گاز؛ شاه کلید دولت سیزدهم برای توسعه

گاز؛ شاه کلید دولت سیزدهم برای توسعه