مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 12:002023-08-26دانش

دانشگاه آزاد اطلاعات خود را به نظام های کیو اس و تایمز نمی دهد


دانشگاه آزاد اصلا برای قرارگیری در رتبه بندی تایمز و کیو اس ورود نکرده است زیرا به هیچ وجه علاقه مند نیستیم که اطلاعات خود را به این دو موسسه انگلیسی بدهیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمد مهدی طهرانچی در نشست خبری که امروز برگزار شد، اظهار کرد: در سالی گذشت یک میلیون و 250 هزار دانشجو داشتیم که 56 هزار دانشجوی غیر ایرانی بوده اند، امسال یک میلیون و 90 هزار دانشجو از قبل داریم و حدود 400 هزار دانشجو ثبت نام خواهند کرد و پیش بینی ما این است که در سال پیش رو یک میلیون و 350 تا یک میلیون و 400 هزار دانشجو باشد.

رییس دانشگاه آزاد درباره بودجه دانشگاه به ارایه آماری پرداخت و گفت: بودجه دانشگاه طی 3 سال پیاپی حدود 5 همت توقف کرده بود و کم و کمتر هم می شد، سالی که گذشت بودجه دانشگاه 18 و نیم همت و امسال بودجه دانشگاه در مجموع به 32 همت افزایش پیدا خواهد کرد که علت عمده افزایش بودجه استقبال عمومی از دانشگاه است و نه به خاطر شهریه.

شهریه دانشگاه سالانه 15 تا 25 درصد رشد داشته و اتکا بودجه دانشگاه به شهریه از 84 درصد به 57 درصد کاهش پیدا کرده است.

وی در پاسخ به سوالی درباره وضعیت دانشگاه آزاد در رده بندی های علمی جهانی و افت جایگاه برخی دانشگاه ها گفت: متاسفانه علی رغم اینکه اسناد بالا دستی تاکید دارد که 3 درصد از GDP برای پژوهش هزینه شود، اما طی سال های زیا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشگاه آزاد اطلاعات خود را به نظام های کیو اس و تایمز نمی دهد

دانشگاه آزاد اطلاعات خود را به نظام های کیو اس و تایمز نمی دهد