مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 2 شهریور 1402 ساعت 10:002023-08-24بين الملل

آیا بریکس می تواند نظم جدید جهانی را تعریف کند؟/ اما و اگرهای دلارزدایی با بریکس


شاید زمان آن فرا رسیده که غرب بپذیرد که شکل گیری بریکس نشان دهنده یک احساس جهانی در حال رشد است، احساسی که می گوید دیگران نیز خواهان صندلی برای نشستن دور این میز هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران ، سایت خبری تحلیلی الجزیره در تازه ترین نوشتار به تحلیل این موضوع پرداخته که آیا بلوک بریکس می تواند مبتکر نظم جدید جهانی باشد؟ کشورهای عضو بریکس، اقتصادهای غول پیکری هستند، با جمعیت بسیار زیاد و جاه طلبی های بیشتر.

از روز سه شنبه، رهبران گروه کشورهای موسوم به بریکس - برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی - برای یک نشست سه روزه دور هم جمع شدند.

نشستی که توجه پایتخت های سراسر جهان را به خود جلب کرده است.

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در کنفرانس 22 تا 24 آگوست در ژوهانسبورگ، آفریقای جنوبی شرکت کرد اما از طریق یک ویدئو کنفرانس سخنرانی خود را به انجام رساند.

عدم حضور پوتین در این نشست به دلیل کمک به آفریقای جنوبی برای قرار نگرفتن در موقعیت سخت تحویل دادن رییس جمهور روسیه با دادگاه کیفری بین المللی یا ایستادن در مقابل حکم این دادگاه به نفع پوتین بود.

آفریقای جنوبی یکی از اعضای دیوان بین المللی کیفری است و بر اساس قوانین بین المللی، در صورت سفر پوتین، موظف به دستگیری وی بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آیا بریکس می تواند نظم جدید جهانی را تعریف کند؟/ اما و اگرهای دلارزدایی با بریکس

آیا بریکس می تواند نظم جدید جهانی را تعریف کند؟/ اما و اگرهای دلارزدایی با بریکس