مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 19:352023-08-31سياسي

تشکیل یگان مشترک میراث و شهرداری کاشان برای حفظ ابنیه تاریخی


رییس اداره میراث فرهنگی کاشان گفت: در دیدار با شهردار کاشان پیشنهاد داده ایم که یگان مشترک میراث و شهرداری کاشان برای حفظ ابنیه تاریخی تشکیل شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر احمد دانایی نیا بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به برخی از مطالب در فضای مجازی درباره عصارخانه عصاری کاشان اظهار داشت: عصارخانه ها همانند رنگرزخانه ها جزیی از پیکره اقتصادی شهر کاشان بوده است.

وی با اشاره به نامه نگاری و پیگیری های فراوان از وزارت میراث برای نگهداشت عصارخانه عصاری کاشان ابراز داشت: بالاخره پس از تلاش فراوان توانستیم برای مرمت و نگهداشت این عصارخانه ردیف بگیریم.

رییس اداره میراث فرهنگی کاشان با اشاره به اینکه امسال برای مرمت اضطراری این عصارخانه 250 میلیون تومان اعتبار اختصاص داده شده است، تصریح کرد: حدود 30 سال این عصارخانه به حال خود رها شده بود که انشاالله با بودجه های اختصاص داده شده امیدواریم مرمت این بنای تاریخی به سرانجام برسد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انجام برخی از فعالیت ها در بافت تاریخی خاطرنشان کرد: انجام هرگونه فعالیت در بافت تاریخی بدون مجوز اداره میراث فرهنگی ممنوع است و در صورت مشاهده مراتب را از طریق مراجع قانونی پیگیری می کنیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشکیل یگان مشترک میراث و شهرداری کاشان برای حفظ ابنیه تاریخی

تشکیل یگان مشترک میراث و شهرداری کاشان برای حفظ ابنیه تاریخی