مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 12:252023-09-16اقتصادي

قیمت کنونی سیب زمینی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست


دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی گفت: قیمت کنونی سیب زمینی به دلیل هزینه های بالای اجاره زمین، نهاده های کشاورزی و کشت و کار برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، ذبیح الله اعظمی ساردویی در حاشیه بازدید از مزارع سیب زمینی فرادنبه در شهرستان بروجن که به منظور نظارت بر نحوه کشت، داشت و کیفیت محصول سیب زمینی انجام شد، گفت: یکپارچگی اراضی کشاورزی در چهارمحال و بختیاری زمینه ساز بهره وری بالا در مصرف آب و برداشت محصول باکیفیت است.

دبیر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی با اشاره به کیفیت بالای محصولات کشاورزی چهارمحال و بختیاری، ادامه داد: قیمت کنونی سیب زمینی به دلیل هزینه های بالای اجاره زمین، نهاده های کشاورزی و کشت و کار برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست از این رو در سال های آینده کشاورز اقدام به کشت نمی کند و یا کشت خود را کاهش می دهد و امنیت غذایی به مخاطره می افتد.

وی افزود: یکی از مسائل مهم که در کمیسیون کشاورزی به دنبال آن هستیم جلوگیری از خُرد شدن اراضی کشاورزی است و این موضوع تحت عنوان ایجاد شرکت های سهامی در کانون امنیت غذایی پیگیری می شود.

اعظمی ساردویی اضافه کرد: این الگوی کشت که کشاورزان زمین های خود را در قالب شرکت سهامی یا اجاره در اختیار یک بهره بردار قرار می دهند در چه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قیمت کنونی سیب زمینی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست

قیمت کنونی سیب زمینی برای کشاورزان مقرون به صرفه نیست