مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 4 شهریور 1402 ساعت 09:302023-08-26اقتصادي

اصفهان در انتظار بارش های زودهنگام پاییزی


معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان از آغاز بارش های پاییزی در استان اصفهان از مهر ماه خبرداد و گفت: شرایط بارندگی ها طی سه ماهه پاییز امسال مطلوب خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، نوید حاجی بابایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به وضعیت بارندگی استان اصفهان در سال زراعی کنونی، اظهار داشت: از ابتدای سال زراعی (یکم مهرماه 1401) تا 30 مرداد 1402 میانگین وزنی بارش های استان به 142 میلیمتر رسید که نسبت به دوره بلندمدت (30 ساله) یکسان است و در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش نشان می دهد.

افزایش تبخیر و کاهش رطوبت خاک در اصفهان وی با بیان اینکه کوهرنگ سرچشمه اصلی حوضه آبریز زاینده رود و مناطق غرب استان اصفهان در سال زراعی کنونی بارش های در حد بلندمدت خود را دریافت کردند، اضافه کرد: از ابتدای سال زراعی تاکنون دمای هوای استان بین یک تا 2 درجه سلسیوس افزایش یافته و میزان تبخیر بالا رفته است.

حاجی بابایی افزود: بر اثر افزایش تبخیر رطوبت خاک کاهش یافته و این شرایط سبب تشدید شرایط خشکسالی استان شده است.

96 درصد استان اصفهان درگیر خشکسالی است معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه در دوره 10 ساله تاکنون 96 درصد مساحت استان بویژه شمال و شرق اصفهان کماکان درگیر خشکسالی است، ابراز داشت: برغم


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اصفهان در انتظار بارش های زودهنگام پاییزی

اصفهان در انتظار بارش های زودهنگام پاییزی