مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 17:252023-08-29بين الملل

جزییات فاش نشده از توافق امنیتی ایران و عراق


منابع عراقی جزییات بیشتری از توافق امنیتی میان ایران و عراق درباره برچیدن بساط گروه های تروریستی را فاش کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل از، منابع دولتی عراقی جزییات توافق امنیتی که ایران و عراق به آن رسیده اند را اعلام کردند که شامل برچیدن اردوگاه های نظامی تروریستها در اقلیم کردستان عراق است.

العربی الجدید آورده است: روز گذشته، باسم العوادی سخنگوی دولت عراق، گفت که عراق و ایران توافق نامه ای درباره جلوگیری از تردد افراد مسلح از عراق به ایران و تحویل دادن افراد تحت تعقیب و خلع سلاح و برچیدن اردوگاه های آنان امضا کرده اند و عراق به تعهدات خود در این باره عمل کرده است.

این رسانه می نویسد: این موضع همزمان با تاکید ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه ایران بود که طی آن اعلام کرد: توافقی بین ایران و دولت عراق شکل گرفت که براساس آن دولت عراق متعهد شد تا براساس تفاهم و توافق اولا گروه های تروریستی مسلح تجزیه طلب در خاک عراق و اقلیم کردستان را خلع سلاح و از پادگان های نظامی که در آنجا ایجاد کرده اند خالی و این پادگان ها را تخلیه کند و آنها را به اردوگاه هایی که دولت عراق در نظر گرفته منتقل کند.

یک مقام عراقی در این راستا به العربی الجدید تأکید کرد که به موجب این توافق، ایران حملات موشکی به مواضع کردهای مخالف در شمال عراق را متوقف کرد و به محض اجرای ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات فاش نشده از توافق امنیتی ایران و عراق

جزییات فاش نشده از توافق امنیتی ایران و عراق