مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 23 شهریور 1402 ساعت 10:202023-09-14فرهنگي

نام پیامبر (ص) بر کتیبه های فارسی پاکستان


پاکستان از جمله کشورهایی است که کتیبه های فارسی زیادی در آن شناسایی شده است، درحالی که محتوای تعدادی از آن ها مزین به شعرهای شاعران نامی ایران و در وصف پیامبر (ص) است.

- پاکستان از جمله کشورهایی است که کتیبه های فارسی زیادی در آن شناسایی شده است، درحالی که محتوای تعدادی از آن ها مزین به شعرهای شاعران نامی ایران و در وصف پیامبر (ص) است.

مرتضی رضوانفر ـ عضو هیأت علمی پژوهشگاه میراث فرهنگی ـ در گفت وگو با ایسنا درباره کتیبه هایی که با این محتوا شناسایی شده است، اظهار کرد: تعداد بی شماری از این کتیبه ها با محتوای اشعار فارسی و در ستایش نام و مقام حضرت محمد (ص) در آثار مذهبی و تاریخی پاکستان وجود دارد.

این کتیبه ها از گذشته و حتی تا دوران معاصر قدمت دارند و از خصوصیات مهم این مزار و کتیبه ها، همین معاصر بودن آن هاست که نشان از این دارد که هنوز زبان فارسی به عنوان زبان عرفان، حکمت و ادب در کشور دوست، پاکستان استفاده می شود.

این پژوهشگر در ادامه چند نمونه از این کتیبه ها را معرفی و تشریح کرد: بر دیوارهای مسجد ولی محمد واقع در شهر مُلتان پاکستان اشعار تعدادی از شعرای پارسی گو، از عبدالرحمن جامی تا اقبال لاهوری در ثنای پیامبر اکرم (ص) نقش بسته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نام پیامبر (ص) بر کتیبه های فارسی پاکستان

نام پیامبر (ص) بر کتیبه های فارسی پاکستان