مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 1 شهریور 1402 ساعت 09:102023-08-23سياسي

لایحه ارتقاء امنیت زنان به کجا رسید؟/نوآوری های حقوقی برای بانوان


لایحه ارتقاء امنیت زنان در حال نهایی شدن است ولی برخی نمایندگان می گویند این لایحه موجب سست شدن بنیان خانواده و برخی معتقدند اقدامی مهم به نفع زنان و برای افزایش امنیت آنها است.

- خبرگزاری مهر ، گروه جامعه: کلیات لایحه حمایت از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر خشونت روز بیستم فروردین 1402 در حالی به تصویب رسید که متن این لایحه در دولت دهم تهیه و تصویب آن در دولت سیزدهم نهایی شد.

بسیاری از نمایندگان مجلس می گویند؛ پیشگیری از سو رفتار علیه زنان، تقویت مداخلات اجتماعی برای پیشگیری از وقوع جرم، ایجاد اتصال بین دستگاه ها در حمایت از زنان در برابر آسیب از اهداف کلیدی این لایحه است.

همچنین ارتقای امنیت روانی زنان در محیط خانواده و مهارت افزایی و توانمندسازی اقتصادی زنان آسیب دیده از دیگر محورهای این لایحه محسوب می شود.

اما برخی هم معتقدند این لایحه هنوز جای کار دارد.

لایحه تأمین امنیت زنان در برابر خشونت لایحه ای برای تأمین امنیت جانی زنان بود که مراحل اولیه تدوین آن از سال 1390 آغاز شد و پس از مدتی توقف، نهایتاً در سال 1396 در قالب 50 ماده در هیأت دولت به تصویب رسید.

این لایحه که شامل 3 بخش بازدارندگی، حفاظتی و حمایتی بود، برای جلب نظر رییس وقت قوه قضاییه به این قوه ارسال شد که با تغییراتی در محتوا و با نام جدید لایحه صیان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لایحه ارتقاء امنیت زنان به کجا رسید؟/نوآوری های حقوقی برای بانوان

لایحه ارتقاء امنیت زنان به کجا رسید؟/نوآوری های حقوقی برای بانوان