مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 26 شهریور 1402 ساعت 09:402023-09-17فرهنگي

خانه تاریخی «مرعشی» شوشتر نیاز مبرم به مرمت دارد


یک دوستدار میراث فرهنگی شوشتر می گوید: خانه تاریخی مرعشی نیاز مبرم به مرمت و بازسازی دارد و عدم همکاری مالک شخصی مرمت، نگهداری و حفاظت این اثر را با مشکل روبه رو ساخته است.

- ایسنا/خوزستان یک دوستدار میراث فرهنگی شوشتر می گوید: خانه تاریخی مرعشی نیاز مبرم به مرمت و بازسازی دارد و عدم همکاری مالک شخصی مرمت، نگهداری و حفاظت این اثر را با مشکل روبه رو ساخته است.

ابوالفضل مهدی پور در گفت وگو با ایسنا، تصریح کرد: مرمت خانه تاریخی مرعشی بدون تایید و همکاری مالک خصوصی امکان پذیر نیست.

او با اشاره به این که این اثر مربوط به دوره قاجار است و در جوار ساباط معین التجار شوشتر قرار دارد تاکید کرد: با توجه به این که سال های سال این خانه خالی بوده و درهایش قفل است هم اکنون نیاز مبرم به مرمت و بازسازی دارد.

مهدی پور با تاکید بر جلب مشارکت بخش خصوصی در مرمت و بهره برداری از اماکن و بناهای تاریخی خاطرنشان کرد: نباید فراموش کرد هنگامی که یک اثر تاریخی دارای مالک خصوصی است این امکان برای میراث فرهنگی وجود ندارد که به صورت اختصاصی مرمت و بازسازی را انجام دهد.

دیوارهای بیرونی این بنای تاریخی سیصد و اندی ساله چند سال پیش از اعتبار بازآفرینی شهری و با نظارت اداره میراث فرهنگی مرمت شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خانه تاریخی «مرعشی» شوشتر نیاز مبرم به مرمت دارد

خانه تاریخی «مرعشی» شوشتر نیاز مبرم به مرمت دارد