مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 7 شهریور 1402 ساعت 15:152023-08-29اقتصادي

اعلام نظر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیرامون برنامه هفتم توسعه


مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس نظرات و دیدگاهی علمی و فقهی خود را پیرامون برنامه هفتم اعلام کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاسی خبرگزاری فارس، مرکز تحقیقات اسلامی مجلس شورای اسلامی در نامه ای به محمدباقر قالیباف رییس مجلس شورای اسلامی نظرات و دیدگاهی علمی و فقهی خود را پیرامون برنامه هفتم اعلام کرد.

در این نامه ضمن نقد احکام برنامه هفتم پیشنهاداتی پیرامون مهار تورم، سیاست های ارزی، درآمدهای حاصل از صادرات نفت و گاز، اصلاح ساختار شرکت های دولتی، بازار سرمایه، توسعه مسکن، بانک ها، امنیت غذایی و ارتقای کشاورزی، ارتقای فرهنگ عمومی و رسانه، ارتقای نظام سلامت، مسائل مربوط به خانواده، ورزش، هنر، مسائل سیاسی ارائه شده است.

مرکز تحقیقات اسلامی مجلس نقدهای خود به این برنامه را در چهار قالب دسته بندی کرد: 1- در این برنامه، توسعه فقط برابر با توسعه اقتصادی قلمداد شده است، 2- رشد اقتصادی تنها هدف توسعه در لایحه برنامه هفتم قلمداد شده است، 3- مبنا و مدل رشد اقتصادی مفروض در برنامه هفتم همچنان مدلهای سنتی رشد تلقی شده که سرمایه و کار را تنها عامل رشد می داند، 4- تنها مسیر رشد اقتصادی، سپردن اقتصاد به بازار و بخش خصوصی دانسته شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام نظر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیرامون برنامه هفتم توسعه

اعلام نظر مرکز تحقیقات اسلامی مجلس پیرامون برنامه هفتم توسعه