مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 9 شهریور 1402 ساعت 15:352023-08-31بين الملل

سفارت نروژ در مالی تعطیل می شود


وزارت خارجه نروژ اعلام کرده به واسطه وخامت اوضاع امنیتی در کشور مالی، سفارت این کشور اروپایی تا پایان امسال در این کشور آفریقایی تعطیل می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، وزارت امور خارجه نروژ امروز (پنجشنبه) اعلام کرد که قصد دارند تا پایان سال جاری میلادی، سفارت خود را در مالی به واسطه وخامت اوضاع امنیتی در این کشور غرب آفریقا تعطیل کنند.

تصمیم نروژ برای تعطیل کردن سفارتخانه اش در باماکو پایتخت مالی در پی توافق شورای امنیت سازمان ملل برای پایان دادن به مأموریت حفظ صلح سازمان ملل در مالی صورت گرفته است.

پس از آن که شورای نظامی در ماه ژوییه در مالی قدرت را به دست گرفت از نیروهای حافظ صلح سازمان ملل خواست تا این کشور آفریقایی را ترک کنند.

وزارت خارجه نروژ با اشاره به خروج نیروهای صلح بان سازمان ملل گفت: این پیامدهایی برای امنیت نروژ و دیگر هیأت های دیپلماتیک و سازمان های بین المللی در مالی دارد .

در ماههای اخیر کشورهای آفریقایی درگیر بحران های سیاسی شده اند و در جدیدترین مورد، صبح روز گذشته (چهارشنبه 30 آگوست هشتم شهریور ماه)، شماری از ژنرال های بلندپایه ارتش گابن، با حضور در تلویزیون اعلام کردند که دولت را برکنار و قدرت را به دست گرفته اند و کلیه مرزهای کشور را بسته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سفارت نروژ در مالی تعطیل می شود

سفارت نروژ در مالی تعطیل می شود