مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 21 شهریور 1402 ساعت 17:502023-09-12اقتصادي

رکورد 20 ساله خرید تضمینی گندم در سردشت شکسته شد


رییس اداره تعاون روستایی سردشت گفت: تاکنون هفت هزار و 350 تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری کرده ایم که با این رقم، رکورد 20 ساله خرید تضمینی گندم در این شهرستان شکسته شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه، اسماعیل پیروتی رییس اداره تعاون روستایی سردشت اظهار داشت: تاکنون هفت هزار و 350 تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری کرده ایم که با این رقم، رکورد 20 ساله خرید تضمینی گندم در این شهرستان شکسته شد.

وی افزود: با اجرایی شدن طرح جهش تولید در دیم زارها و افزایش مصرف بذر اصلاح شده، میزان تولید و خرید گندم افزایش یافته و مقدار گندم خریداری شده نسبت به سال گذشته 350 درصد افزایش یافته است.

پیروتی با اشاره به اینکه امسال 2 مرکز خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در این شهرستان راه اندازی شده است، افزود: در شرکت تعاونی روستایی ربط پنج هزار و 270 تُن و در شرکت تعاونی روستایی نلاس 2 هزار و 80 تُن گندم خریداری شده است.

رییس اداره تعاون روستایی سردشت اضافه کرد: امسال در این شهرستان در مجموع 10 هزار هکتار گندم کشت شده که از این مقدار، 2 هزار هکتار به صورت آبی و هشت هزار هکتار به صورت دیم بوده و برداشت آن به 2 صورت سنتی و مکانیزه انجام می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکورد 20 ساله خرید تضمینی گندم در سردشت شکسته شد

رکورد 20 ساله خرید تضمینی گندم در سردشت شکسته شد