مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 11:352023-09-11سياسي

غربالگری های جنینی و رد یک «ادعا»


موضوع غربالگری های جنینی یکی از بندهای پر بحث در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که از ابتدا موافقان و مخالفانی داشت که حتی پیش از ابلاغ و اجرایی شدن قانون پیرامون آن اظهار نظر می کردند.

- موضوع غربالگری های جنینی یکی از بندهای پر بحث در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بود که از ابتدا موافقان و مخالفانی داشت که حتی پیش از ابلاغ و اجرایی شدن قانون پیرامون آن اظهار نظر می کردند.

اما این بند چالش برانگیز از قانون به چه موضوعی اشاره دارد؟ به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر اعلام وزارت بهداشتی ها در ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، تنها نحوه استاندارد سازی چگونگی تجویز و عملکرد پزشکان و اصلاح روش های غربالگری و تشخیصی مشخص شده است.

بر این اساس به دنبال ابلاغ قانون مقرر شد تا انجام غربالگری های جنینی با شش هدف اصلی و به تشخیص پزشک متخصص و درخواست والدین انجام شود.

بر این اساس و به دنبال اعلام دکتر صابر جباری _ سرپرست اداره جوانی جمعیت وزارت بهداشت هدف اصلی اجرای ماده 53 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت؛ حفظ سلامت مادر و جنین اعلام شد.

به نحوی که با ارجاع غیر کارشناسانه و انجام اعمال تهاجمی جان مادر و بویژه جنین به خطر نیفتد که به دنبال این مهم مقرر شد تا انجام آزمایش ها و تصویربرداری های تشخیصی مبتنی بر استاندا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غربالگری های جنینی و رد یک «ادعا»

غربالگری های جنینی و رد یک «ادعا»