مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 10 شهریور 1402 ساعت 20:002023-09-01بين الملل

آغاز تلاش برای استیضاح رییس جمهور گرجستان


حزب حاکم گرجستان امروز از آغاز روند استیضاح رییس جمهور این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از شبکه تلویزیونی یورو نیوز، حزب حاکم گرجستان امروز جمعه اعلام کرد که روند استیضاح سالومه زورابیشویلی رییس جمهور این کشور به دلیل سفرهایش به اتحادیه اروپا که برخلاف میل دولت انجام شده است را آغاز خواهد کرد.

بر اساس اعلام این رسانه، ایراکلی کوباخیدزه رهبر حزب رؤیای گرجستان در این خصوص گفت که رییس جمهور قانون اساسی این کشور را آشکارا نقض کرده است .

سالومه زورابیشویلی رییس جمهور گرجستان دیروز پنجشنبه در برلین با فرانک والتر اشتاین مایر رییس جمهور آلمان دیدار کرده بود و قرار است امروز نیز با چارلز میشل رییس شورای اروپا در بروکسل دیدار کند.

این دیدارها در چارچوب کارزار گرجستان برای جلب حمایت سران اروپایی از اعطای وضعیت نامزدی عضویت در اتحادیه اروپا به این کشور ادعا شده است.

از سوی دیگر، سالومه زورابیشویلی پیشتر حزب رویای گرجستان را به حمایت از روسیه و عدم تعهد کافی برای پیوستن کشورش به اتحادیه اروپا متهم کرده و از آن جدا شده بود.

تهدید به استیضاح رییس جمهور گرجستان در حالی صورت می گیرد که کارشناسان احتمال موفقیت آن را بعید می دانند، زیرا حزب رویای گرجستان تنها حائز اکثریتی نسبی در پارلمان است و برای این کار به جلب آر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز تلاش برای استیضاح رییس جمهور گرجستان

آغاز تلاش برای استیضاح رییس جمهور گرجستان