مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 8 شهریور 1402 ساعت 09:052023-08-30اجتماعي

گذر فرهنگی دروازه ای به همدان کهن


برگی از همدان قدیمی در گذر فرهنگی پایتخت تاریخ و تمدن ایران احیا می شود تا هگمتانه تاریخی دروازه ای دیگر به سوی ایران باستان بگشاید؛ برگی که حکایت از قدمت چند صد ساله دارد.

- خبرگزاری فارس- همدان، همراه با مراحل نهایی ثبت جهانی هگمتانه و مرکز تاریخی همدان در یکی از محلات قدیمی همدان قناتی تاریخی کشف و رازی دیگر از همدان کهن نمایان شد، درست زمانی که جهانیان در همدان به دنبال تاریخ و قدمت این کهن شهر بودند، بار دیگر آب شهادت داد به تاریخ و تمدن این دیار.

طرح گذر فرهنگی همدان به همت شهرداری مسبب شد احیای یک محله قدیمی در دستور کار پایتخت نشینان تاریخ و تمدن ایران قرار گیرد و قناتی از روزهای دور و دراز همدانا کشف شود.

حال حکایت گذر فرهنگی و کشف آب انبارهای با قدمت و احیای بخشی از تاریخ تاریخی این دیار نقل محافل شده و برای اولین بار در دست اجرا قرار گرفته؛ باشد که این اراده به دیگر نقاط قدیمی همدان سرایت کند و گوشه به گوشه این دیار گذر فرهنگی سال های دور شود.

شهادت آب به قدمت همدان شهردار همدان با ذکر جزییاتی از طرح گذر فرهنگی و کشف آب انبارهایی با قدمت 400 ساله می گوید: پیاده راه سازی مسیر گذر تاریخی فرهنگی به عنوان یکی از طرح های مکمل در دستور کار شهرداری قرار گرفت پروژه ای که برای اولین بار در همدان آغاز شده و این مهم در محله آق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

گذر فرهنگی دروازه ای به همدان کهن

گذر فرهنگی دروازه ای به همدان کهن