مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 13:302023-09-11بين الملل

چرایی استقرار تیپ جدید پیاده نظام عراق در مرز همسایه غربی


منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که طی روزهای گذشته، عراقی ها تدابیر ویژه در مرز با سوریه با توجه به شدت گرفتن تحولات همسایه غربی اتخاذ کرده اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از الفرات نیوز، منابع امنیتی عراقی اعلام کردند که طی روزهای گذشته، عراقیها تدابیر ویژه در مرز با سوریه با توجه به شدت گرفتن تحولات همسایه غربی اتخاذ کرده اند.

بر اساس این گزارش، فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق طی دو هفته گذشته، یک تیپ پیاده نظام علاوه بر چند هنگ وابسته به نیروهای مرزبانی در منطقه دوم در مرز عراق و سوریه، همزمان با تشدید بحران در شرق سوریه به دنبال درگیری های رخ داده میان عشایر و شبه نظامیان آمریکایی قسد، مستقر کرده است.

منابع عراقی علت اتخاذ این اقدامات، گزارش های اطلاعاتی درباره احتمال فرار عناصر داعشی از زندانهای قسد یا سوء استفاده آنها از اوضاع برای رخنه به داخل عراق عنوان کردند.

این منابع بیان کردند که تیپ پیاده نظامی رزمی علاوه بر هنگ های مرزبانی با تجهیزاتی نظیر خودروهای زرهی و دستگاه های دید در شب در مرزها مستقر شدند و تابلوهای هشدار جدیدی در منطقه نصب کردند مبنی بر اینکه نیروهای مستقر در منطقه مرزی آتش به اختیار هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرایی استقرار تیپ جدید پیاده نظام عراق در مرز همسایه غربی

چرایی استقرار تیپ جدید پیاده نظام عراق در مرز همسایه غربی