مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 19 شهریور 1402 ساعت 10:352023-09-10بين الملل

آمادگی ایران و چند کشور عربی برای کمک به زلزله زدگان مغرب


در سایه افزایش شمار قربانیان زلزله مرگبار اخیر در مغرب، ایران و چند کشور عربی، برای اعزام تیم های امدادرسان و کمک به زلزله زدگان اعلام آمادگی کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، در حالی که وزارت کشور مغرب همچنان از افزایش شمار قربانیان زلزله مرگبار جمعه شب (8 سپتامبر) گزارش می دهد و در تازه ترین گزارش خود تعداد قربانیان این زمین لرزه را 2012 کشته و 2059 زخمی اعلام کرده، شماری از کشورهای عربی و اسلامی، ضمن ابراز همدردی با مردم مغرب، خواستار اعزام تیم های امدادرسان و ارسال کمک برای زلزله زدگان شده اند.

  محمد ششم پادشاه مغرب در پی این زلزله مرگبار  به قدرت 6/8 ریشتر، که طی آن، تعداد زیادی روستا با خاک یکسان شده  و شمار زیادی زیر آوار مانده اند و دسترسی به مناطق زلزله زده به دلیل رانش زمین و تخریب جاده ها با مشکل مواجه است، سه روز  کشور عزای عمومی اعلام کرد.

ایران حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران ضمن ابراز تسلیت و همدردی با خانواده های قربانیان این زلزله مهیب، بر آمادگی ایران برای امداد رسانی به زلزله زدگان تاکید کرد.

ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران  روز گذشته ضمن ابراز همدردی با مردم مغرب و ابراز تأسف از وقوع این زمین لرزه مهیب، جان باختن شمار زیادی از شهروندان این کشور را  به مردم و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آمادگی ایران و چند کشور عربی برای کمک به زلزله زدگان مغرب

آمادگی ایران و چند کشور عربی برای کمک به زلزله زدگان مغرب