مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 15:502023-09-20سياسي

چند پرسش و چالش مهم درباره قانون مرمت


جمعی از پژوهشگران و فعالان میراث فرهنگی و حقوقدان های این حوزه در نشستی به بررسی «قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و دلایل اجرایی نشدن آن» پرداختند.

- جمعی از پژوهشگران و فعالان میراث فرهنگی و حقوقدان های این حوزه در نشستی به بررسی قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی و دلایل اجرایی نشدن آن پرداختند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دومین دوشنبه های ایکوم (کمیته ملی موزه ها) با عنوان قانون حمایت از مرمت و احیای بافت های تاریخی، از تصویب تا اجرا در همکاریِ انجمن دوستداران قانون مدار میراث فرهنگی درحالی برگزار شد که مرتضی شکوهی، دلاور بزرگ نیا، مجید اسماعیلی، محسن تبار و سید احمد محیط طباطبایی به عنوان سخنران در این نشست حضور داشتند.

بافت فرسوده نداریم سید احمد محیط طباطبایی ـ رییس ایکوم ایران (کمیته ملی موزه ها) ـ نیز گفت: نکته مهم درباره بافت های تاریخی این است که در گذشته نه چندان دور، یعنی پس از جنگ جهانی دوم (قرن بیستم) تمام کنوانسیون ها یا مواردی که به عنوان سرفصل موضوعات مختلف مربوط به آثار تاریخی وضع می شد، از بنا و تک اثر شروع شد و به محور و سپس به بافت و امروز به منظر فرهنگی تاریخی رسیده است.

نکته مهم این است که وقتی کلمه بافت تاریخی را به کار می بریم تصور بر این است در یک شهر، یک بخش تاریخی و یک بخش غیر تاریخی وجود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چند پرسش و چالش مهم درباره قانون مرمت

چند پرسش و چالش مهم درباره قانون مرمت