مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 28 شهریور 1402 ساعت 08:252023-09-19دانش

پژوهش صرفا انتشار مقاله نیست/ مراکز نوآوری در دانشجویان اعتماد به نفس ایجاد می کند


معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه وضعیت پژوهشی دانشگاه را صرفاً از روی تعداد مقالات سنجش نمی کنیم، گفت: ما سعی داریم مسئله محوری را در مدیریت پژوهش جدی کنیم.

- ایسنا/خراسان رضوی معاون پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه وضعیت پژوهشی دانشگاه را صرفاً از روی تعداد مقالات سنجش نمی کنیم، گفت: ما سعی داریم مسئله محوری را در مدیریت پژوهش جدی کنیم.

رضا لطفی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اهم اقداماتی که برای ارتقای فرهنگ پژوهش و فناوری در دانشگاه فردوسی مشهد انجام شده است، اظهار کرد: در معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه فردوسی تلاش کردیم بر روی چند کلیدواژه وقت بیشتری بگذاریم و تأمل کنیم، البته هنوز در مسیر هستیم و به هیچ عنوان نمی توان گفت به نتیجه رسیده ایم.

وی ادامه داد: یکی از آن کلیدواژه ها علم نافع است، چنانکه در تعقیبات نماز عصر می گوییم خدایا به تو پناه می برم از دانشی که سود نمی دهد .

پناه بردن به خدا از علم غیرنافع، خطرناکی این نوع علم را نشان می دهد، اما در عمل به نظر می رسد نافع بودن علم خیلی در کشورمان مد نظر نبوده است.

تعریف علم نافع بسیار اهمیت دارد.

علم نافع نه به این معنا که فقط علوم کاربردی مد نظر است و علوم محض نافع نیستند، بلکه باید به تعریف علم نافع به عنوان یک مسئله اندیشیده و چی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پژوهش صرفا انتشار مقاله نیست/ مراکز نوآوری در دانشجویان اعتماد به نفس ایجاد می کند

پژوهش صرفا انتشار مقاله نیست/ مراکز نوآوری در دانشجویان اعتماد به نفس ایجاد می کند