مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 27 شهریور 1402 ساعت 16:402023-09-18بين الملل

ریاض: خواستار حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم


وزیر امور خارجه عربستان سعودی خواستار راه حل سیاسی بحران سوریه شد؛ به گونه ای که در جریان آن، تمامیت ارضی، امنیت و ثبات آن حفظ شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، فیصل بن فرحان وزیر امور خارجه عربستان سعودی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل، با گیر پدرسون فرستاده ویژه دبیر کل این سازمان در سوریه دیدار کرد.

خبرگزاری رسمی عریستان (واس) گزارش داد، در جریان این دیدار، آخرین تحولات مربوط به راهکار سیاسی بحران سوریه و تلاشهای ریاض و سازمان ملل در این زمینه بحث و بررسی شد.

وزیر امور خارجه سعودی تأکید کرد که این کشور خواستار به کارگیری تلاشها برای دستیابی به راه حل سیاسی بحران سوریه است؛ به گونه ای که در جریان آن، تمامیت ارضی، امنیت، ثبات و عربیت آن حفظ شود.

روابط عربستان سعودی و سوریه پس از حدود 10 سال قطع ارتباطات دیپلماتیک، چند ماه قبل به تدریج به حالت عادی بازگشت.

به دنبال ازسرگیری روابط دمشق و ریاض، شورای اتحادیه عرب جلسه ای فوق العاده به ریاست سامح شکری وزیر امور خارجه مصر برگزار کرد که در این جلسه درباره تحولات سوریه و بازگشت این کشور به اتحادیه عرب گفت و گو شد.

ساعاتی بعد، احمد الصحاف  سخنگوی وزارت امور خارجه عراق اعلام کرد که وزرای خارجه کشورهای عربی در نشست خود در قاهره، درباره بازگشت دمشق به جایگاهش در اتحاد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ریاض: خواستار حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم

ریاض: خواستار حفظ تمامیت ارضی سوریه هستیم