مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 25 شهریور 1402 ساعت 10:402023-09-16سياسي

اعلام نتایج بررسی اولیه دستخط منسوب به امام رضا (ع)


رییس انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه های خطی ایران با ارائه دلایلی، نسبت دادن دست نوشته کشف شده در مسجد جامع ساوه به امام رضا (ع) را مردود دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از ایسنا، چندی پیش خبری از کشف یک دست نوشته منسوب به امام رضا (ع) منتشر شد که واکنش های زیادی به دنبال داشت.

ماجرا از این قرار بود که یک کتیبه شناس، خط شناس و نسخه شناس به طور اتفاقی هنگامی که از مسجد جامع ساوه دیدن می کرد با یادگارنوشته ای مواجه شد که پس از تحقیقات علمی روی آن مدعی شد که این یادگارنوشته دستخط علی ابن موسی الرضا (ع) است و گفته شد که این خط روی یک آجر خشت 31 در 31 نوشته شده است.

همچنین مطرح شد که در این تنها دستخط منسوب به امام رضا (ع)، عبارتی نوشته شده که ظاهرا گویای حضور ایشان در این مسجد بوده و در این دستکند، با ذکر نام پنج تن برای همه طلب مغفرت شده است.

  با اعلام این کشف، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی از ضرورت انتقال این کتیبه به موزه ملی برای مطالعات دقیق تر توسط پژوهشگاه میراث فرهنگی خبر داد.

هرچند هنوز گزارش رسمی مبنی بر تأیید شدن یا نشدن این دست نوشته منسوب به اما رضا (ع) از سوی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مننتشر نشده است، اما زهیر طیب ـ رییس انجمن علمی تحقیق و تصحیح نسخه های خطی ایران ـ نسبت این دست نوشته به امام رضا (ع) ر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعلام نتایج بررسی اولیه دستخط منسوب به امام رضا (ع)

اعلام نتایج بررسی اولیه دستخط منسوب به امام رضا (ع)