مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 20 شهریور 1402 ساعت 09:052023-09-11پزشكي

راهکارهای کاهش دردهای عضلانی پس از ورزش


استادیار علوم ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: دردها عضلانی به دنبال ورزش نادرست ایجاد می شود، از طرفی نداشتن آمادگی جسمانی و مصرف محدود آب در ایجاد این دردها موثر هستند.

- ایسنا/چهارمحال و بختیاری استادیار علوم ورزشی و عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد گفت: دردها عضلانی به دنبال ورزش نادرست ایجاد می شود، از طرفی نداشتن آمادگی جسمانی و مصرف محدود آب در ایجاد این دردها موثر هستند.

بهنام قاسمی در گفت وگو با ایسنا در خصوص دردهای عضلانی پس از انجام حرکات ورزشی، اظهار کرد: بعد از انجام فعالیت های ورزشی به دلیل متابولیسم بدن، یکسری از مواد باید به انرژی تبدیل شوند، اگر این اتفاق محقق نشده و تبدیل به اسید لاکتیک شود، این اسید لاکتیک در عضلات جمع شده و احساس درد ایجاد می شود.

وی با اشاره به اینکه لاکتیک نوعی اسید است که در بدن انسان ترشح می شود، افزود: ظرفیت تحمل بدن انسان نسبت به اسید لاکتیک کم است، بنابراین باعث ایجاد درد در عضلات می شود.

قاسمی در ادامه تصریح کرد: دردها عضلانی به دنبال ورزش نادرست ایجاد می شود، از طرفی نداشتن آمادگی جسمانی و مصرف محدود آب در ایجاد این دردها موثر هستند.

عضو هیات علمی دانشگاه شهرکرد با اشاره به اینکه ورزشکاران باید قبل، حین و بعد از ورزش آب کافی بنوشند، عنوان کرد: البته باید مقدار آب مصرفی ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

راهکارهای کاهش دردهای عضلانی پس از ورزش

راهکارهای کاهش دردهای عضلانی پس از ورزش