مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 11 شهریور 1402 ساعت 12:502023-09-02اجتماعي

حال و هوای این روزهای نجف اشرف در آستانه اربعین


در آستانه اربعین حسینی نجف اشرف مملو از زائرانی است که از سراسر جهان خود را به این مکان مقدس رسانده اند تا با حرکت پیاده به سمت کربلا حماسه ای عظیم خلق کنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - مهدی بخشی سورکی: 4 روز به اربعین حسینی باقیمانده است و این خیل عاشقان سیدالشهدا علیه السلام از نقاط مختلف دنیا، همانند رودهای خروشانی خود را به عراق می رسانند تا به اقیانوس آرام اربعین بپیوندند.

زائران ایرانی هم از مرزهای مختلف وارد عراق شده و می شوند و اکثر آنان در ابتدا مسیر نجف را در پیش می گیرند تا ساعاتی را در حرم مولای متقیان حضور یابند و با امام خود نجوا کنند و با زیارت مضجع شریف آن حضرت، مسیر پیاده روی را در پیش بگیرند.

شهر نجف و حرم امیرالمومنین علیه اسلام این روزها مملو از زائران اربعین حسینی است، به گونه ای که در مسیرهای منتهی به حرم، به علت ازدحام شدید، تردد به سختی صورت می گیرد.

ترافیک ورودی به خیابان های اطراف حرم مطهر در ساعاتی از روز آنقدر سنگین است که زائران از کیلومترها دورتر از حرم امام علی علیه السلام مجبور می شوند با پای پیاده طی طریق کنند.

به علت طولانی بودن مسیر، افراد سالمند با استفاده از گاری هایی که در این مسیر حضور دارند با پرداخت هزینه ای سوار بر آن می شوند تا راحت تر به حرم برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حال و هوای این روزهای نجف اشرف در آستانه اربعین

حال و هوای این روزهای نجف اشرف در آستانه اربعین