مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 29 شهریور 1402 ساعت 12:162023-09-20اقتصادي

آغاز برداشت میگو از مزارع خوزستان


معاون آبزی پروری شیلات خوزستان از آغاز فصل برداشت میگوی عاری از بیماری در سطح مزارع پرورشی استان خبرداد.

- مرتضی سوری معاون آبزی پروری شیلات خوزستان در گفت وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: سطح زیر کشت پرورش میگو در سال جاری در استان خوزستان بیش از 603 هکتار بوده و تاکنون بالغ بر 30 تن میگوی وانامی از مزارع پرورشی مجتمع چوئبده آبادان صید شده است.

وی با اشاره به شیوع بیماری در برخی استان ها افزود: به واسطه اقدامات پیشگیرانه نظیر استفاده از مراکز نوزادگاهی میگو، افزایش نظارت و مراقبت های بهداشتی کارشناسان شیلات و دامپزشکی، دقت در فیلتراسیون آب مزارع پرورشی، بهبود مدیریت آب و غذادهی استخرها و همچنین بهره گیری از دانش فنی کارشناسان و متخصصان داخلی در این عرصه، شاهد برداشت میگو عاری از بیماری های مسری نظیر لکه سفید و AHPND طی دو سال اخیر هستیم.

معاون آبزی پروری شیلات خوزستان گفت: میانگین وزن انفرادی میگوی صید شده نسبت به سال گذشته 41 درصد رشد داشته است و زمینه عرضه تولیداتی با کمیت و کیفیت مطلوب جهت ارائه به بازارهای داخلی و صادرات فراهم شده است.

وی با بیان اینکه مجتمع پرورش میگوی چوئبده آبادان در مسیر پیشرفت و توسعه همه جانبه قرار دارد، ادامه داد: رشد تعداد مراکز تکثیر با 33 درصد، مراکز نرسری با 40 درصد و مزارع پرورشی با 12 درصد در س


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز برداشت میگو از مزارع خوزستان

آغاز برداشت میگو از مزارع خوزستان